ISTVÁN OROSZ


.There are things I can imagine and I can draw

There are things I can imagine but I cannot draw.

But, could I draw something that I cannot imagine?

ISTVÁN OROSZ

ISTVÁN OROSZ :

استیفان اورسز نقاش و انیمیشن ساز فارق التحصیل از دانشگاه هنر های تجسمی پوداپست در مجارستان می باشد.

هنر نگاره پردازی او چه در سینمای انیمیشن و چه در نقا شی به انعکاس درونی خود از شاخص های هنر پست مدرن همراه با فورم کهن(archaic forms) و اقتباس از نشانه ای ادبی، می باشد.

تم آثار اورسز الهام گرقته از ریاضیات به ویژه هندسه می باشد که حضوری آشکار در آثار او داردو جهت و سمت تصویر در تابلو های نقاشی او به مانند عکس های سه بعدی کامپیوتری نا مفهموم و تشخیص را به تعجیل می اندازد که نشانه از علاقه ویژه او به پارادکس بصری می باشد.

به تعبیری سبک او ، با تئوری های دیدن و بینش از جمله روش هایی که بر توقعات فرضی بیننده که بر درک بصری و تجربی ساختار های فضا یی تاثیر می گذارد، سر و کار دارد.

احتمالا اورسز با نهایت ها و تنقاض ها در باز نمای پرسپکتیو به نوعی برای خلق توهم فضا به تجربه هایی متفاوت دست یافته است.

او تصویر را به گونه ای از شکل اصلیش خارج می کند که فقط از زاوایای خاصی قابل دیدن است به نوعی که این تغییر خاص لا یه های معنایی جدید در تصویر را به واسطه سطوح انعکاسی بیان و قابل دیدن کند.

بدون شک اورسز دست به آزمایش هایی در جهت تجدید تکنیک اوجاج زده است.

اورسز همواره ه یک عضو مستقل در جشوراه ها و نشست ها ی بین المللی می باشد.همچنین انتخاب ویژه انجمن

Alliance Graphique Internationale می باشد.

Alliance Graphique Internationale: از سال 1951 توسط دو نقاش سویسی و 3 نقاش فرانسوی پایه شد. که به واسطه این اجتماع هر ساله برترین هنر مند های معاصر به عضویت این انجمن انتخاب می شوند .مرکز این انجمن در پاریس می باشد و تاکنون 65 عضو دارد که هر ساله یکی از مهمترین همایش ها در پاریس است.

اورسز در انجمن هنرهای تجسمی مجارستان با اسم مستعار، Outis به معنای "هیچکس" از سال 1984 تاکنون فعالیت داشته است که نام مستعار او بر گرفته از افسانه اودیسه کسی که با سیکاپس(Cyclops) عشق بازی می کند و در پایان یک چشم هیولا ی افسانه را کور می کند.با توجه به لغب سمبلیک و کنایه آمیزه اروزس هنر او را به نوعی حمله مسقیم به چشم(دیدگاه) ناظر آثار می توان تعبیر کرد.

وب سایت شخصی اورسز

با تشکر از استاد و دوست عزیزم مهدی صداقت پیام




0 نظرات:

 

Simpodia Design by: H.Ghorbani